2012. augusztus 12., vasárnap

1. fejezet


Sziasztok, ahogy látjátok egy másik történetbe kezdtem. Igyekszem ezt is izgalmasan írni, hogy érdemes legyen a blogra pillantani néha napján ;) Nem is húznám tovább az időt, itt az első fejezet. Készüljetek fel, most az őrület határára sodorlat titeket!
Alexa Black

Megfogtam a mellettem heverő whisky-s üveget és meghúztam. Az alkohol végigmarta nyelőcsövem, hatására gyomrom is összerándult. Egyedül ücsörögtem a zuhogó esőben, s a bentről kihallatszódó zenére koncentráltam. A vízcseppek végigfolytak arcomon, a hideg széltől pedig libabőrös lett a karom. Elfeküdtem az aszfalton és a távoli, szél által megtépázott lombkoronákat figyeltem. Hatalmas vihar volt, a távolból mennydörgés hallatszott, az eget villámlás fénye világította meg. Részeg voltam, teljesen részeg. Nem tudtam gondolkozni, de igazság szerint éppen ezt akartam elérni. Borzalmas napom volt, de borzalmas volt az egész életem is. Nem akarok panaszkodni, ne értse félre, Doktor úr, csak ritkán beszélhetek erről, ilyen nyugodt körülmények között. Azt akarja, hogy elmeséljem? Rendben, de nem húzom sokáig ezzel az idejét, ne aggódjon.
Minden akkor kezdődött, amikor én és a nővérem, Victoria három évesek voltunk. A szüleink elváltak, és én anyámhoz kerültem. Sosem értettem, miért kellett kettőnket elválasztani, hiszen testvérek vagyunk. Össze kellene, kellett volna tartanunk. Apám újranősült, tehetséges üzletemberként hamar meggazdagodott, Beverly Hills-be költözött, magániskolába járatta Victoriát és mindent megadott az imádott gyermekének. Igen, engem sosem tekintett igazán annak. Talán ezért is alakult így minden, de már nem bánom. Talán így kellett lennie.
Anyám sem volt sokáig egyedül. Havonta váltotta a férfiakat, s nekem mindegyikre apaként kellett tekintenem. Eljátszanom a jó kislányt, hallgatni, mosolyogni és mindennek örülni. Nem tanítottak meg arra, hogyan ismerkedjek, alakítsak ki kapcsolatot másokkal. Sosem éreztem rá a „barátkozás” ízére, ezért állandóan egyedül voltam, ami sem gyerekként, sem tinédzserként nem vitte előre a szociális készségeim fejlődését. De ön, Doktor úr, erről biztosan pontosabban és nagyobb szakértelemmel tudna beszélni. Ne, kérem, ne kezdjen bele! Köszönöm. Hol is tartottam? Igen, rosszul neveltek. Szeretem anyámat, és hálás vagyok azért, amit tett. Azért a kevésért.
Apámékkal ugyan nem szakítottuk meg a kapcsolatot teljesen, de számukra én mindig csak egy furcsa, problémás gyerek voltam, akire úgy tekintettek, mint Victoria árnyékára, a sötét oldalára, melyre senki sem kíváncsi. El tudja képzelni, milyen az, mindig a másodiknak lenni, egy olyan ember mögött, aki külsőre teljesen olyan, mint mi? Igen, mint tudja Victoria az ikertestvérem. Mire tizenöt évesek lettünk Victoriával, újra egymásra találtunk, s megismertem benne a világ legjobb emberét. Klisének hangzana, ha azt mondanám, hogy egymás teljes ellentétei voltunk, s nem is lenne igaz. Rengeteg dologban hasonlítottunk, csupán olyan apróságokban különböztük, amiket a nevelés vagy a minket körülvevő környezet határoz meg. Azt hiszem olvastam is erről egy könyvet, de nem jut eszembe a címe. Egyre több időt töltöttünk együtt, ami persze a családnak nem tetszett, talán ezért is próbálkoztunk olyan makacsul ellenállni nekik. Mindketten szerettünk lázadni. Tudja, Doktor úr, olyan lett számomra, mint egy példakép, valaki, aki én is lehettem volna. Ő volt a támaszom, a jobbik felem, akire bármikor számíthattam, s akiben feltétel nélkül megbíztam. Sokszor, sőt rengetegszer emlegette, hogy mi ketten szinte egyek vagyunk. Ha tudta volna, mennyire igaza van. Így utólag rájöttem, hogy sokkal okosabb volt, mint bárki más, akit ismertem.
Rendben, akkor folytatom azzal az estével. Nem kérek, köszönöm, nem szeretem a kávét. Bezzeg Victoria nagyon szerette…
Ott tartottam, hogy egyedül feküdtem az aszfalton, amikor hirtelen egy fekete BMW állt meg tőlem pár méterre, a kocsma parkolójában. Igen, egy kocsma mellett feküdtem, mert aznap történt „az a dolog”. Nem akarok beszélni róla, ne is kérdezősködjön! A csodaszép autóból nővérem lépett ki, arcán az idegesség színei játszottak. Ruhája tökéletes volt, mint mindig, kezében táska, haja kontyba fogva. Felém szaladt, miközben a kocsi elhajtott. Elnevettem magam, mert szinte tudtam, hogy meg fog szidni viselkedésem miatt. Leguggolt mellém.
– Jól vagy? – kérdezte, miközben talpra segített. – Hol az autód? Hazaviszlek – jelentette ki, és a közelben parkoló, rossz állapotban lévő Chevy felé rángatott. Átkaroltam vállát és dudorászni kezdtem a fülébe. Ő pár ügyes mozdulattal kivette zsebemből a kulcsot és kinyitotta a járművet.
Betuszkolt az anyósülésre, és kezembe nyomta táskáját, hogy fogjam, amíg vezet. Gyorsan átszaladt az autó másik oldalára, és beült a kormány mögé. Nem volt jó sofőr, tudnom kellett volna, hogy nem hagyhatom vezetni, de egyszerűen nem voltam magamnál. Tudja milyen érzés az, amikor minden mindegy? Ha tudtam volna, amit most tudok, megkértem volna, hogy hívjon inkább taxit, de hülye voltam.
Elindultunk és végigsiklottunk Los Angeles utcáin. A fényár zavarta szemem, ezért Victoria táskájából elővettem napszemüvegét és felvettem. Mérgesen pillantott rám, miközben én félálomban bámultam az előttünk feltűnő, majd mögöttünk elillanó utakat.
– Mégis mit gondoltál? – kérdezte idegességtől remegő hangon. Nem ismerte volna be, de félt vezetni. Láttam az arcán táncoló rettegést minden pillanatban, amikor egy másik jármű közeledett felénk. – Mit fog szólni anya? Figyelsz rám? – kiáltott rám, mire én elnevettem magam.
– Még szerencse, hogy itt vagy nekem, nővérkém! – fordultam felé, hogy puszit nyomjak az arcára. Feltérdeltem az ülésben és felé hajoltam. El akart taszítani magától, hogy ismét a vezetésre koncentrálhasson, de én voltam az erősebb. Átkaroltam nyakát és magamhoz húztam.
Bár ne tettem volna. Doktor úr, bár ne lettem volna olyan állapotban, bár ne szerettem volna annyira. De ezen már nem tudok változtatni. Jobb karommal hozzáértem a kormányhoz és elfordítottam. Kisiklottunk. A sors játéka, hogy pontosan akkor jött szembe velünk egy kisteherautó, ami keresztülhajtott régi, szinte már roncsautómon.
Csak a reflektorok fényére emlékszem. Na és a csattanásra. Hogyan tudnám elfelejteni? Azt kívánom, bárcsak el tudnám. Az a csattanás volt a vége, mindennek a vége. Azon az estén, ott, azon az útszakaszon, két holttestet és egy sebesültet találtak. Ne árulja el senkinek, Doktor úr, de az egyik holttest, az enyém volt. 

6 megjegyzés:

  1. Kedves Alexa!
    Teljesen felvillanyoztál ezzel a bevezetővel, nagyon tetszik ez az élőbeszéd, elmesélés feeling. Sikerült átadnod az élő beszédet, és a kiszólásaid is tökéletesek. Pont akkor zökkentesz ki minket, amikor kell. Olyanokat írsz a Doktor úrral való "beszélgetésbe", amik közben a kezelést is elképzelhetővé teszik. Így szinte egyszerre két történetben voltam benne úgy, hogy az engem nem zavart.
    A lényeg, hogy ezzel az elemmel csak fokoztad az érdeklődésemet. Ahogyan már neked említettem, leginkább a Lolita féle "bíró uram"-ozáshoz tudnám hasonlítani, már ott is megtetszett ez a stílus.
    A mondatokat olyan szépen kötötted végig, hogy élvezet volt végigsétálni rajtuk. Egy percre sem estem ki, folyékonyan olvastam magamban az egészet. Egy percre sem lankadt az érdeklődésem. Tényleg lenyűgöztél, nekem eddig ez a kedvenc történetem tőled /azt hiszem/. Bár az összes nagyon jó, ezt érzem magamhoz a legközelebb.
    Remélem, minél előbb megírod a következő fejezetet, mert már nagyon izgulok mi lesz ezek után. Talán nem is a történés fogott meg, hanem inkább a fogalmazás, és a cím.
    Na siess a 2. fejezettel!

    Hugs&Kisses,
    Love.Gabriella.Fisher

    VálaszTörlés
  2. Drága Ella!

    Örülök, hogy a történet elnyerte tetszésed, és élvezted az első fejezetet. Ami a stílust illeti, eredetileg nem így terveztem írni a történetet, de valahogy volt bennem egy ilyen késztetés. Valóban van benne egy Lolitás vonulat, így utólag én is látom. Remélem, hogy ez a fajta fogalmazás, az élőbeszédre való hajazás később sem fog zavarni. Ami a kezelést illeti, minden kiderül majd, hiszen már van egy halálesetünk, és nem tudjuk, ki vagy kik vesztették életüket.
    Meglep, hogy ez a történet tetszik tőlem a legjobban, de örülök is neki.
    Köszönöm, hogy írtál! Csókollak! xoxoxo

    Alexa Black

    VálaszTörlés
  3. Drága Alexa!

    Egyszerűen lenyűgözött ez az első fejezet! Komolyan úgy éreztem magam, mint egy pszichológus, aki előtt ott fekszik a betege egy ágyon és mesél... közben pedig láttam magam előtt az eseményeket, a képkockák úgy peregtek előttem, akár egy filmen. Annyira valóságosan és reálisan ábrázoltál mindent, hogy tényleg elhiszem ez az egész megtörtént.
    A szereplőd nagyon magával ragadott, a vége meg egyszerűen fenomenális volt, azt hittem, az agyam eldobom.
    Alig várom a következőt, remélem sietsz vele!

    xo, Szanduss <3

    VálaszTörlés
  4. Drága Szanduss!

    Nagyon örülök, hogy írtál, nem is számítottam rá, éppen ezért nagyon jól esett.
    Örülök, hogy tetszett az első fejezet, kicsit aggódtam, hogy furcsa lesz a téma. Kedves szavaidat különösen sokra értékelem, hiszen imádom az írásaidat. Ami a képszerűséget illeti, igyekszem mindig arra törekedni, hogy az olvasó minél jobban el tudja képzelni az adott helyeket és történéseket.
    Victoria és Alice karaktere nagyon különös, furcsa. Remélem a későbbiekben is jó véleménnyel leszel róluk.
    Ami a végét illeti, a következő fejezetben minden kiderül. Már megírtam, hamarosan fel is töltöm. Addig is jó olvasást és szép nyarat!
    xoxo

    Alexa Black

    u.i.: Alig várom a következő fejezeted, siess vele!

    VálaszTörlés
  5. Kedves Alexa!

    Már volt szerencsém több írásodat is olvasni (Phantom, Budapest utcáin), ahol megismerhettem azt a stílust, amit te képviselsz. Minden egyes történeted egy bizonyság arról, hogy mennyire jól megfogalmazol, és mennyire tehetséges író vagy.
    A karakter jelleme ebben a sztoriban viszont eltér az eddigiektől. Nekem, személy szerint, ezért is tetszik ez a legjobban. Azt már előre tudom, hogy a történetvezetés és a kreativitásod itt sem fog lankadni, de ez a szereplő nekem még izgalmasabbá teszi az egészet.
    Nem ismételném az előttem szólókat, teljesen egyetértek velük. Annyit azért hozzáfűznék: az utolsó sortól konkrétan kirázott a hideg, annyira beleéltem magam az eseményekbe.
    Nem tudok tanáccsal vagy építő kritikával szolgálni, hiszen ez úgy a legjobb, ahogy van. :)
    Tényleg nagyon várom a folytatást. Amint tudod, hozd a következő fejezetet!

    Minden jót és szép nyári heteket kívánok!
    Puszi.
    Steph Pfeiffer

    VálaszTörlés
  6. Kedves Steph!

    Nagyon örültem, hogy írtál, főleg, hogy nagy élvezettel olvasom írásaidat. :)
    Igen, ez a történet valóban eltér a többitől, valószínűleg azért, mert itt teljesen szabadon dönthetek mindenről, a szereplők sorsa száz százalékig az én kezemben van. Éppen ezért mások a karakterek is. Igyekeztem olyan személyiséget adni a főszereplőmnek, ami kihívás, bár nem tudom, hogy ez mennyire jött át. Talán a második fejezetben jobban érezhetitek majd jobban. Victoria és Alice karaktere össze sem hasonlítható Hope-pal és Noémivel.
    Örülök, hogy az utolsó sor így hatott rád, hiszen ez volt a célom. A következő fejezetben minden kiderül, hogyan is érti ezt pontosan a szereplő. ;)
    Szívesen fogadom az építő kritikát, hiszen azért vagyunk, hogy fejlesszük egymást.
    Köszönöm szépen, hogy írtál! Hamarosan jön a következő! :D
    Hálás vagyok a jókívánságokért, neked is hasonló jókat kívánok!
    xoxo

    Alexa Black

    VálaszTörlés